קרקע חקלאית-מדריך וטיפים לרוכש

בית הנדלניסט – מכירות פומביות של נכסי נדל"ן
http://www.tenmoving.com

קרקע חקלאית כשמה כן הוא והיא מיועדת לשימושיים חקלאיים

untitledאאא

מה זה תהליך הפשרה לקרקע חקלאית?

תהליך הפשרה הוא למעשה שינוי הקרקע החקלאית לקרקע שניתן לבנות בה..זהו תהליך ארוך ומורכב ויש סיכון לא קטן בקניית קרקע חקלאית שטרם הופשרה…צוות בית הנדלניסט ממליץ להתייעץ עם עורך דין מומחה ושמאי מומחה טרם הקנייה

קרקעות חקלאיות-יתרונות חסרונות בקניית קרקעות

ראשית לפני שנתחיל במאמר דעו לכם שמשרד המשפטים מחייב שמאים מוסמכים כדי שיעריכו את הקרקע לפי השווי שלהן… משקיע שקונה קרקע חקלאית בלי ייעוץ של שמאי או עורך דין שם את כספו על קרן הצבי!

 השמאי יקבע את השווי  של הקרקע, כאילו אושר שינוי ייעודה. אם לדעת השמאי אין סיכוי ממשי כי היא תמומש למשל, אם הקרקע בתחום שמורת טבע או אם היא מופקעת לשם הקמת תשתית), הוא לא יקבע את שוויה ההיפותטי, אלא רק את שוויה לפי מצבה העכשווי בדרך הזו כאמור הרוכש ידע מה הוא עומד לקנות ועוד יותר חשוב הוא ידע מה לא כדאי לקנות.

הצעתן למכירה של קרקעות חקלאיות מתבססת על העובדה כי בעתיד צפויות להיות מופשרות לבניה

ככל שמתקדם הליך הפשרתה של הקרקע החקלאית, כך עולה ערכה

ככל שקרקע חקלאית קרובה יותר אל עיר מתפתחת או שכונת מגורים קיימת, סיכויה להיות מופשרת גבוהה יותר

חשוב לבחון את תכניות ייעודה של הקרקע ואת מצבה, כפי שניתן למצוא בוועדות תכנון הבניה, במועצה המקומית ואף במשרדי ההנדסה..עוד חשוב להתייעץ עם עורך דין מומחה לבירו אודות הקרקע ,בירור מהסוג הזה יתן לכם להבין על איזו קרקע מדובר ומה הסיכויי שהיא תופשר ולמה היא מיועדת,אם הקרקע היא שמורת טבע לדוגמא היא לעולם לא תופשר לכן בירור מקיף אודות הקרקע הוא בגדר חובה

מומלץ להתייעץ עם עורך דין ולברר אם אין שיעבודים עיקולים וכדומה לגבי הקרקע החקלאית

חשוב לזכור כי רוכש הקרקע יהיה חייב בהוצאות שונות לצורך מימוש הזכויות: מס שבח במכירה, היטלי השבחה ופיתוח, תשלומים למינהל, ותשלום ליועצים ומומחים (שמאים, אדריכלים, עורכי דין ועוד).


קל לשכוח אבל מס שבח עומד על 50% והוא כפי שאמרנו מערך הדונם של 20 אלף שקל וכן יש כמו בכל רווח גם מס הכנסה.
זהו סעיף קטן אבל קריטי מבחינה כדאיות עיסקית. לכן כדאי לברר את הדברים מבחינה חשבונאית עם גורמים מקצועיים, כי לא מעט משקיעים נפלו במוקשים האלה.

בררו בוועדות לתכנון ובנייה את המצב התכנוני של הקרקע

הגיעו באופן פיזי למתחם בו הקרקע המיועדת לרכישה ממוקמת

 

כתיבת תגובה