תכנית מחיר למשתכן- מי זכאי להשתתף-מדריך מלא

בית הנדלניסט – מכירות פומביות של נכסי נדל"ן
http://www.tenmoving.com

למה כולם חייבים להכיר את תכנית מחיר למשתכן ?

פשוט מאוד -כי התוכנית מאפשר לקנות דירות בהנחה של יותר 200,000 שקלים

רוצים לקבל מידע על מכירות דירות בתכנית מחיר למשתכן?צרו איתנו קשר ונשמח לסייע

images

מי זכאי להשתתתף בתכנית? 
תכנית מחיר למשתכן מיועדת ככלל לחסרי דירה. חסרי דירה הם:
כאלה שלא היו בבעלותם דירה או חלק מדירה ב-6 השנים האחרונות
כאלה שלא שכרו דירה שחל עליה חוק הגנת הדייר (דמי מפתח) ב-6 השנים האחרונות
כאלה שאינם בני רשות ליחידת דיור בנחלה במשק חקלאי ביישוב קהילתי
כאלה שאין להם זכויות בדירה בשלבי בנייה
הבהרה: אם חלפה שנה מיום קיום ההגרלה הראשונה, ולא כל דירות מחיר למשתכן נרכשו על ידי חסרי דירה, יתרת הדירות תימכר גם למשפרי דיור בתנאי הזכייה.

התכנית מיועדת לסוגי המשפחות האלה:
זוגות נשואים או ידועים בציבור
יחידים (רווקים, גרושים אלמנים) מעל גיל 35
הורים עצמאים (חד-הוריים) עם ילד אחד לפחות, שהוא רווק וטרם מלאו לו 21 שנה, המתגורר עם ההורה דרך קבע ונמצא בחזקתו, ובכלל זה הורה עצמאי שהיה בעל זכויות של עד 50% בדירה שנמכרה בעקבות גירושין או במהלך הנישואין (קודם לגירושין), ולא היו לו זכויות נוספות בהתאם להגדרות לעיל ב-6 שנים שקדמו למועד הגשת הבקשה.
התכנית מיועדת גם לנכים בני 21 ומעלה
נכה בגפים קדמיות בן 21 ומעלה, המחזיק באישור משרד הבריאות, שהוא מרותק לכיסא גלגלים לצמיתות ובעל דרגת נכות לצמיתות בשיעור 75% או יותר.

הטבה לבני מקום
אם אתם רוצים לרכוש דירה במקום שבו אתם מתגוררים בשנים האחרונות, תינתן לכם עדיפות ברכישת דירה באותם המקומות.
"בן מקום" הוא מי שמתגורר ב-3 השנים האחרונות או ב-4 שנים מתוך 10 השנים האחרונות, בתחום שיפוטה של הרשות שבה ייבנה הפרויקט

cropped-d792d792d792d792d792d792d792d792d792d79b2.png

תכנית מחיר למשתכן -מי זכאי להשתתף, בתכנית-בפירוט רב יותר:

דיור בהישג יד ("מחיר למשתכן")

בתוקף סמכותה לפי סעיף 3 לחוק רשות מקרקעי ישראל, התש"ך- 1960 החליטה מועצת מקרקעי ישראל בישיבתה יד' בחשון תשע"ו (27 באוקטובר 2015) לתקן את החלטת מועצה מספר 1438 כלהלן:
1.ההגדרות הבאות יעודכנו ונוסחן יהא כלהלן:

בניה רוויה

מגרש המיועד לבניית לפחות שש יחידות דיור, בשתי קומות, ולפחות דירה אחת בכל קומה, והבניין או הבניינים שיוקמו עליו, ראויים להירשם כבית משותף על פי חוק המקרקעין, התשכ"ט – 1969.

בן מקום

חסר דיור, שמקום מגוריו הקבוע ב- 3 השנים האחרונות או ב- 4 שנים מתוך 10 השנים, שקדמו למועד פרסום המכרז, הינו בתחום שיפוטה של הרשות המקומית שבה ייבנה הפרויקט ובלבד שהמציא את אישור הרשות או משרד הפנים.

חסר דיור

כהגדרתו בנספח א' להחלטה זו.

2.לסעיף ההגדרות תתווספנה הגדרות שלהלן:

הועדה לתכנון ופיתוח

כהגדרתה בהחלטת מועצה 1429.

משפר דיור

כהגדרתו בנספח ב' להחלטה זו.

3.סעיף 3 יעודכן ונוסחו יהא כלהלן:

"3. ככלל, כלל הדירות המשווקות במסגרת מכרז מחיר למשתכן, ישווקו במחיר למשתכן לחסרי דיור. על אף האמור, ככל שעברו 12 חודשים מיום קיום ההגרלה הראשונה, ולא נרכשו ע"י חסרי דיור מלוא דירות מחיר למשתכן הכלולות במכרז, הרי שיתרת הדירות שלא נמכרו לזכאים כאמור, ימכרו על ידי הזוכה גם למשפרי דיור, זאת בתנאי הזכייה. הועדה לתכנון ופיתוח תקבע כללים בעניין.

כמו כן, הועדה תהיה מוסמכת לשנות את הגדרות חסרי דיור ומשפרי דיור בהתאם לצורך בתיאום עם משרד הבינוי והשיכון. ככל שתחליט הועדה על שינוי הגדרות חסרי דיור או משפרי דיור, ישלח דיווח לחברי המועצה בעניין בדוא"ל. ככל שתהיה התנגדות של מי מחברי המועצה תוך שבעה ימים משליחת הדיווח, העניין יובא לדיון בפני המועצה."
4.סעיף 4 יעודכן ונוסחו יהא כלהלן:

"4. הועדה לתכנון ופיתוח, רשאית לקבוע, במקרים חריגים, מסלול שיווק שונה ממחיר למשתכן בשים לב, בין היתר, לעלות מטלות פינוי ייחודיות המוטלות על אתר, וכן להפחית את שיעור יחידות דיור מחיר למשתכן המשווקות במתחם מסוים. ככל שתחליט הועדה על שינוי מסלול השיווק, ישלח דיווח לחברי המועצה בעניין בדוא"ל. ככל שתהיה התנגדות של מי מחברי המועצה תוך שבעה ימים משליחת הדיווח, העניין יובא לדיון בפני המועצה."
5.סעיף 7 יעודכן ונוסחו יהא כלהלן:

"7. משרד הבינוי והשיכון ייקבע מפרט בניה מחייב ליחידות דיור למשתכן שישווקו במכרז במסלול מחיר למשתכן. לא ניתן יהיה לחרוג ממפרט זה גם בהסכמת הרוכש, למעט פריטים שיוגדרו במסגרת תנאי המכרז."
6.סעיף 13 יעודכן ונוסח יהא כלהלן:

"13. שיעור יחידות הדיור שיוקצו בעדיפות
לבני מקום יעמוד על עד 20% בכל מתחם ומתחם.
היה ורשות המקומית תאשר תוספת יחידות דיור במתחם כלשהוא במסגרת תקנות התכנון והבניה (סטיה ניכרת מתכנית), תשס"ב-2002 (להלן: "יחידות הדיור הנוספות", שיעור יחידות הדיור שיוקצו בעדיפות לבני מקום מתוך יחידות הדיור הנוספות יהיה כלהלן:

מתוך 10% מיחידות הדיור הנוספות הראשונות יוקצו 50% לבני מקום.

מתוך שאר יחידות הדיור הנוספות יוקצו 20% לבני מקום."
7.סעיף 17 ימחק ושאר הסעיפים יעודכנו בהתאמה.
8.יתווסף סעיף 19 ונוסחו יהיה כלהלן:

"19. על אף האמור בהחלטה מועצת מקרקעי ישראל מס' 1370, לא תוקנה בעלות במקרקעין לזוכה במכרז (או למי שירכוש ממנו את הזכויות במקרקעין או חלקן), למעט לרוכשי דירות אשר יהיו זכאים להקניית בעלות בהתאם לכללים שייקבעו ע"י רשות מקרקעי ישראל."
9.עם כניסתה לתוקף של החלטה זו תבוטל החלטת מועצה מספר 1438.

נוסח משולב

בתוקף סמכותה לפי סעיף 3 לחוק רשות מקרקעי ישראל, התש"ך- 1960 החליטה מועצת מקרקעי ישראל בישיבתה מיום יד' בחשון תשע"ו (27 באוקטובר 2015) לתקן את החלטת מועצה מספר 1438 כלהלן:

הגדרות

בנייה רוויה

מגרש המיועד לבניית לפחות שש יחידות דיור, בשתי קומות, ולפחות דירה אחת בכל קומה, והבניין או הבניינים שיוקמו עליו, ראויים להירשם כבית משותף על פי חוק המקרקעין, התשכ"ט – 1969.

בן מקום

חסר דיור, שמקום מגוריו הקבוע ב- 3 השנים האחרונות או ב- 4 שנים מתוך 10 השנים, שקדמו למועד פרסום המכרז, הינו בתחום שיפוטה של הרשות המקומית שבה ייבנה הפרויקט ובלבד שהמציא את אישור הרשות או משרד הפנים.

הועדה לתכנון ופיתוח

כהגדרתה בהחלטת מועצה 1429.

חסר דיור

כהגדרתו בנספח א' להחלטה זו.

משפר דיור

כהגדרתו בנספח ב' להחלטה זו.

1.       שיווק במסלול מחיר למשתכן, בהתאם להחלטה זו (להלן: "מחיר למשתכן"), יבוצע בשנים 2015 – 2017.

2.       ככלל, מגרשים המיועדים לבנייה רוויה, ישווקו במסלול מחיר למשתכן, כאשר המציעים במכרז יתחרו על המחיר הנמוך ביותר למ"ר דירתי בהתאם למפרט שבתוספת לצו מכר דירות (טופס של מפרט) תשל"ד-1974.

3.       ככלל, כלל הדירות המשווקות במסגרת מכרז מחיר למשתכן, ישווקו במחיר למשתכן לחסרי דיור. על אף האמור, ככל שעברו 12 חודשים מיום קיום ההגרלה הראשונה, ולא נרכשו ע"י חסרי דיור מלוא דירות מחיר למשתכן הכלולות במכרז, הרי שיתרת הדירות שלא נמכרו לזכאים כאמור, ימכרו על ידי הזוכה גם למשפרי דיור, זאת בתנאי הזכייה. הועדה לתכנון ופיתוח תקבע כללים בעניין.

כמו כן, הועדה תהיה מוסמכת לשנות את הגדרות חסרי דיור ומשפרי דיור בהתאם לצורך. כמו כן, הועדה תהיה מוסמכת לשנות את הגדרות חסרי דיור ומשפרי דיור בהתאם לצורך בתיאום עם משרד הבינוי והשיכון. ככל שתחליט הועדה על שינוי הגדרות חסרי דיור או משפרי דיור, ישלח דיווח לחברי המועצה בעניין בדוא"ל. ככל שתהיה התנגדות של מי מחברי המועצה תוך שבעה ימים משליחת הדיווח, העניין יובא לדיון בפני המועצה.

4.       הועדה לתכנון ופיתוח, רשאית לקבוע, במקרים חריגים, מסלול שיווק שונה ממחיר למשתכן בשים לב, בין היתר, לעלות מטלות פינוי ייחודיות המוטלות על אתר, וכן להפחית את שיעור יחידות דיור מחיר למשתכן המשווקות במתחם מסוים. ככל שתחליט הועדה על שינוי מסלול השיווק, ישלח דיווח לחברי המועצה בעניין בדוא"ל. ככל שתהיה התנגדות של מי מחברי המועצה תוך שבעה ימים משליחת הדיווח, העניין יובא לדיון בפני המועצה.

5.       שיעור ההנחה מערך הקרקע במכרז יקבע כלהלן:

ערך קרקע ליחידת דיור (ללא פיתוח)  0 – 150,000 ₪

ערך קרקע ליחידת דיור (ללא פיתוח) 150,001 ₪ ומעלה

80% מערך הקרקע לכל יחידת דיור במחיר למשתכן

120 אלף ש"ח לכל יחידת דיור במחיר למשתכן

6.       לצורך קביעת שיעור הנחה, תיערך שומה פרטנית לכל מתחם ומתחם, בה המועד הקובע הינו 1.6.2015. תוקף השומה הינו שנתיים מיום המועד הקובע. במקרים חריגים, הועדה לתכנון ופיתוח תהיה רשאית לקבוע מועד קבוע אחר.

7.       משרד הבינוי והשיכון ייקבע מפרט בניה מחייב ליחידות דיור למשתכן שישווקו במכרז במסלול מחיר למשתכן. לא ניתן יהיה לחרוג ממפרט זה גם בהסכמת הרוכש. עד קביעת מפרט הבניה ישווקו המתחמים בהתאם למפרט שאושר למכרזי מסלול מחיר מטרה.

8.       תנאי לבחירת זוכה במכרז במסלול מחיר למשתכן, הינו קיומן של לפחות שתי הצעות כשרות למתחם. ככל שלא תהיינה 2 הצעות כשרות למתחם, יבוטל המכרז על אותו מתחם. על אף האמור, במכרזים בהם נקבע מחיר מקסימום יהיה ניתן להסתפק בקיומה של הצעה אחת כשרה למתחם. כמו כן, במכרזים חוזרים רשות מקרקעי ישראל תהיה רשאית לקבוע כי ניתן להסתפק בקיומה של הצעה אחת כשרה למתחם.

9.       זכאי שרכש יחידת דיור במסגרת מחיר למשתכן, לא יהיה רשאי למכור את יחידת הדיור לצד שלישי במשך 5 שנים מיום קבלת טופס 4.

10.   הנהלת רשות מקרקעי ישראל בהתייעצות עם משרד הבינוי והשיכון תקבע כללים להעברת זכויות במקרים חריגים לפני תום התקופה האמורה.

11.   הועדה לתכנון ולפיתוח תקבע את סדרי ההגרלה לצורך בחירת הזוכים מבין המציעים הזכאים שנרשמו ולצורך בחירת יחידות הדיור ע"י הזוכים, ואת הגורם המבצע הגרלה זו.

12.   מכרז בו לא הוגשו הצעות יפורסם מחדש פעם אחת נוספת במסלול מחיר למשתכן תוך תיקון שיעור ההנחה בערך הקרקע ו/או בשיעור יחידות הדיור המשווקות במחיר למשתכן באופן שיסייע בבחירת הזוכה. הועדה לתכנון ופיתוח תקבע כללים לעניין זה.

13.   שיעור יחידות הדיור שיוקצו בעדיפות לבני מקום יעמוד על עד 20% בכל מתחם ומתחם.

היה ורשות המקומית תאשר תוספת יחידות דיור במתחם כלשהוא במסגרת תקנות התכנון והבניה (סטיה ניכרת מתכנית), תשס"ב-2002 (להלן: "יחידות הדיור הנוספות", שיעור יחידות הדיור שיוקצו בעדיפות לבני מקום מתוך יחידות הדיור הנוספות יהיה כלהלן:

מתוך 10% מיחידות הדיור הנוספות הראשונות יוקצו 50% לבני מקום.

מתוך שאר יחידות הדיור הנוספות יוקצו 20% לבני מקום.

14.   לאחר שיווק של 20,000 יחידות דיור או בתום שנת 2016 המוקדם מביניהם, תבחן מועצת מקרקעי ישראל את הצלחת התוכנית ביחס למטרותיה ודרכי יישומה ותגיש את המלצותיה לקבינט הדיור.

15.   בהמשך להחלטת ממשלה 203 (דר/13) מיום 3.7.15, ולצורך יישומה, קובעת מועצת מקרקעי ישראל את הכללים הבאים לקביעת ערך הקרקע היישובי למתן מענקים וסבסוד פיתוח (להלן: "ערך הקרקע היישובי"):

בסעיף זה ערך קרקע יישובי – רף יישובי המבטא ערך סטטיסטי סביר לממוצע שווי קרקע ליחידת דיור

15.1            ערך קרקע יישובי יקבע על פי תוצאות מכרזים בישוב בשנתיים האחרונות, של מחיר הקרקע ללא הוצאות פיתוח (ללא מכרזי במסלולי מחיר מטרה או מחיר למשתכן שלא על פי החלטה זו).

15.2            ככל שאין תוצאות של שלשה מכרזים מהשנתיים האחרונות, יהיה ניתן להשתמש בממוצע של המכרזים לפני 3 ו-4 שנים.

15.3            ככל שאין תוצאות מכרזים מהשנים האחרונות, או במקרים חריגים, יקבע ערך קרקע יישובי ע"י רשות מקרקעי ישראל בהתייעצות עם השמאי הממשלתי.

16.   רשות מקרקעי ישראל בתיאום עם משרד הבינוי והשיכון ובהתייעצות עם השמאי הממשלתי לפי העניין, תקבע כללים נוספים לצורך יישום החלטה זו.

17.   משתתף במכרז יצרף להצעתו ערבות בנקאית אוטונומית שלא תפחת מ- 10% מערך הקרקע (ללא הוצאות פיתוח) לפני ההנחה או לפחות בשיעור של 10% מסך הוצאות הפיתוח לרבות הוצאות הפיתוח הנוספות, הגבוה מביניהם.

18.   סעיפים 1.8 – 1.10 להחלטת מועצת מקרקעי ישראל מספר 1400 בדבר פרסום מכרזים לא יחולו על מכרזים שיפורסמו במסלול מחיר למשתכן.

19.   על אף האמור בהחלטה מועצת מקרקעי ישראל מס' 1370, לא תוקנה בעלות במקרקעין לזוכה במכרז (או למי שירכוש ממנו את הזכויות במקרקעין או חלקן), למעט לרוכשי דירות אשר יהיו זכאים להקניית בעלות בהתאם לכללים שייקבעו ע"י רשות מקרקעי ישראל.

20.   עם כניסתה לתוקף של החלטה זו תבוטל החלטת מועצה מספר 1438.

נספח א'

קריטריונים לקבלת תעודת זכאות לחסר דירה

חסר דירה:

יחיד או תא משפחתי בהתאם למפורט להלן שאין ולא היו לו ו/או למי מיחידיו ("יחידיו" – יחיד או בן זוג, לפי העניין, וילדיהם שטרם מלאו להם 21 ולמעט ילד נשוי ומתגוררים עימם דרך קבע ונמצאים בחזקתם), זכויות כלשהן בדירה או בחלק מדירה 6 שנים קודם להגשת הבקשה להנפקת תעודת זכאות כמפורט להלן:

–          בעלות/חכירה/חכירה לדורות/שכירות שחל עליה חוק הגנת הדייר, נוסח משולב, תשל"ב-1972.

–          זכות על פי חוזה לבעלות/חכירה/חכירה לדורות או בכל דרך אחרת (כגון: ירושה/מתנה/ נאמנות וכיו"ב). לעניין זה, זכות על פי ירושה כוללת גם מצב בו המבקש הסתלק מעיזבון.

–          זכויות בנחלה או במשק עזר על פי חוזה או בכל דרך אחרת כאמור לעיל.

–          זכויות בדירה בשלבי בניה.

וכן, יחיד או תא משפחתי שלא קיבלו כל סיוע ממשלתי לדיור בהלוואה/מענק/פיצויי פינויים או דירה בשיכון ציבורי מהמדינה או מטעמה, למעט מענק השתתפות בשכר דירה ולמעט סיוע לשיפור תנאי הדיור למוגבלים בניידותם.

זכאי:

אזרח ישראל, כמפורט להלן:

            יחידים:

–          רווק/ה, גרוש/ה, אלמן/נה, מגיל 35 ומעלה.

–          נכה בן 21 ומעלה שהוכר כנכה גפיים תחתונות לצמיתות, המחזיק אישור משרד הבריאות שהינו מרותק לכיסא גלגלים לצמיתות ובעל דרגת נכות לצמיתות בשיעור 75% או יותר.

תא משפחתי:

–          זוג נשוי או זוג ידוע בציבור המקיים משק בית משותף, עם או בלי ילדים (ללא הגבלת גיל).

–          זוגות שנרשמו לנישואין ועומדים להינשא תוך 3 חודשים מיום הגשת הבקשה להנפקת תעודת זכאות.

–          הורה עצמאי (חד הורי/ת) עם ילד אחד לפחות שהוא רווק וטרם מלאו לו 21 שנה, המתגורר עמו דרך קבע ונמצא בחזקתו, ובכלל זה הורה עצמאי שהיה בעל זכויות של עד- 50% בדירה שנמכרה בעקבות גירושין או במהלך הנישואין (קודם לגירושין) ולא היו לו זכויות נוספות בהתאם להגדרות לעיל ב- 6 שנים שקדמו למועד הגשת הבקשה.

בנוסף לעמידה בקריטריונים לעיל, וכתנאי לקבלת תעודת הזכאות, על המבקש תעודת זכאות, לחתום על התצהיר שלהלן בדבר היעדר זכויות בקרקע המיועדת למגורים.

תצהיר – חסר קרקע ביעוד מגורים

הריני מצהיר, כי אין לי ו/או לתא משפחתי ו/או למי מיחידיו ("יחידיו" – יחיד או בן זוג, לפי העניין, וילדיהם שטרם מלאו להם 21 ולמעט ילד נשוי ומתגוררים עימם דרך קבע ונמצאים בחזקתם), זכויות (בחלק שעולה על שליש) בקרקע המיועדת למגורים, כמפורט להלן:

–          בעלות/חכירה/חכירה לדורות/בשכירות שחל עליה חוק הגנת הדייר, נוסח משולב, תשל"ב-1972.

–          זכות על פי חוזה פיתוח/חוזה לבעלות/לחכירה/לחכירה לדורות או בכל דרך אחרת (כגון: ירושה/מתנה/נאמנות וכיו"ב).

–          זכויות בנחלה או במשק עזר על פי חוזה או בכל דרך אחרת כאמור לעיל.

הגדרות:

תא משפחתי:

–          זוג נשוי או זוג ידוע בציבור המקיים משק בית משותף, עם או בלי ילדים (ללא הגבלת גיל).

–          זוגות שנרשמו לנישואין ועומדים להינשא תוך 3 חודשים מיום הגשת הבקשה להנפקת תעודת זכאות של משרד הבינוי והשיכון.

–          הורה עצמאי (חד הורי/ת) עם ילד אחד לפחות שהוא רווק וטרם מלאו לו 21 שנה, המתגורר עמו דרך קבע ונמצא בחזקתו, ובכלל זה הורה עצמאי שהיה בעל זכויות של עד- 50% בדירה שנמכרה בעקבות גירושין או במהלך הנישואין (קודם לגירושין) ולא היו לו זכויות נוספות בהתאם להגדרות לעיל ב- 6 שנים שקדמו למועד הגשת הבקשה.

אישור:

אני הח"מ, ___________ עו"ד, מאשר בזה כי ביום ______________ הופיע בפני מר/גב' _______________ ת.ז. ___________________ המוכר/ת לי באופן אישי, ולאחר שהזהרתי/ה אותו/ה כי עליו/ה לומר את האמת וכי אם לא יעשה כן אהיה צפוי/ה לעונשים הקבועים בחוק, אישר/ה את נכונות הצהרתו/ה דלעיל וחתם עליה בפני.

שם מלא של עורך הדין            מס' רישיון                       תאריך              חתימה וחותמת

________________           __________         ________        ________________

נספח ב'

קריטריונים למשפרי דיור

תא משפחתי ו/או למי מיחידיו ("יחידיו" – יחיד או בן זוג, לפי העניין, וילדיהם שטרם מלאו להם 21 ולמעט ילד נשוי ומתגוררים עימם דרך קבע ונמצאים בחזקתם), או יחיד בן 35 ומעלה, בעל זכויות כמפורט להלן בדירת מגורים יחידה אשר תימכר לא יאוחר מ-12 חודשים מיום מתן אישור לאכלוס הדירה (טופס 4) שרכש כדירת מחיר למשתכן, או שהיה בעל זכויות כמפורט להלן בדירת מגורים יחידה ב- 6 השנים שקדמו לרכישת דירת מחיר למשתכן, ומכר אותה קודם לרכישה כאמור.

–          בעלות/חכירה/חכירה לדורות/שכירות שחל עליה חוק הגנת הדייר, נוסח משולב, תשל"ב-1972.

–          זכות על פי חוזה לבעלות/לחכירה/לחכירה לדורות או בכל דרך אחרת (כגון: ירושה/מתנה/ נאמנות וכיו"ב).

–          זכויות בנחלה או במשק עזר על פי חוזה או בכל דרך אחרת כאמור לעיל.

–          זכויות בדירה בשלבי בנייה.

הגדרות:

דירה  יחידה

כהגדרתה בסעיף 9(ג1ג)(4) לחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), תשכ"ג-1963: "דירת מגורים שהיא דירתו היחידה של הרוכש בישראל ובאזור כהגדרתו בסעיף 16א; לעניין הגדרה זו יראו דירת מגורים כדירה יחידה גם אם יש לרוכש, נוסף עליה, דירת מגורים שהושכרה למגורים בשכירות מוגנת לפני יום כ"ב בטבת התשנ"ז (1 בינואר 1997), או דירת מגורים שחלקו של הרוכש בה אינו עולה על שליש".

תא משפחתי

זוג נשוי או זוג ידוע בציבור המקיים משק בית משותף, עם או בלי ילדים (ללא הגבלת גיל).

זוגות שנרשמו לנישואין ועומדים להינשא תוך 3 חודשים מיום הגשת הבקשה להנפקת תעודת זכאות של משרד הבינוי.

הורה עצמאי (חד הורי/ת) עם ילד אחד לפחות שהוא רווק וטרם מלאו לו 21 שנה, המתגורר עמו דרך קבע ונמצא בחזקתו, ובכלל זה הורה עצמאי שהיה בעל זכויות של עד 50% בדירה שנמכרה בעקבות גירושין או במהלך הנישואין (קודם לגירושין) ולא היו לו זכויות נוספות בהתאם להגדרות לעיל ב- 6 שנים שקדמו למועד הגשת הבקשה.

בנוסף לעמידה בקריטריונים לעיל, וכתנאי להיות "משפר דיור" יש לחתום על התצהיר שלהלן בדבר היעדר זכויות בקרקע המיועדת למגורים.

תצהיר – חסר קרקע ביעוד מגורים

הריני מצהיר, כי אין לי ו/או לתא משפחתי ו/או למי מיחידיו ("יחידיו" – יחיד או בן זוג, לפי העניין, וילדיהם שטרם מלאו להם 21 ולמעט ילד נשוי ומתגוררים עימם דרך קבע ונמצאים בחזקתם), זכויות (בחלק שעולה על שליש) בקרקע המיועדת למגורים, כמפורט להלן:

–          בעלות/חכירה/חכירה לדורות/בשכירות שחל עליה חוק הגנת הדייר, נוסח משולב, תשל"ב-1972.

–          זכות על פי חוזה פיתוח/חוזה לבעלות/לחכירה/לחכירה לדורות או בכל דרך אחרת (כגון: ירושה/מתנה/נאמנות וכיו"ב).

–          זכויות בנחלה או במשק עזר על פי חוזה או בכל דרך אחרת כאמור לעיל.

הגדרות:

תא משפחתי:

–          זוג נשוי או זוג ידוע בציבור המקיים משק בית משותף, עם או בלי ילדים (ללא הגבלת גיל).

–          זוגות שנרשמו לנישואין ועומדים להינשא תוך 3 חודשים מיום הגשת הבקשה להנפקת תעודת זכאות של משרד הבינוי והשיכון או מיום חתימה על תצהיר זה (המאוחר מבין השניים).

–          הורה עצמאי (חד הורי/ת) עם ילד אחד לפחות שהוא רווק וטרם מלאו לו 21 שנה, המתגורר עמו דרך קבע ונמצא בחזקתו, ובכלל זה הורה עצמאי שהיה בעל זכויות של עד- 50% בדירה שנמכרה בעקבות גירושין או במהלך הנישואין (קודם לגירושין) ולא היו לו זכויות נוספות בהתאם להגדרות לעיל ב- 6 שנים שקדמו למועד הגשת הבקשה.

אישור:

אני הח"מ, ___________ עו"ד, מאשר בזה כי ביום ______________ הופיע בפני מר/גב' _______________ ת.ז. ___________________ המוכר/ת לי באופן אישי, ולאחר שהזהרתי/ה אותו/ה כי עליו/ה לומר את האמת וכי אם לא יעשה כן אהיה צפוי/ה לעונשים הקבועים בחוק, אישר/ה את נכונות הצהרתו/ה דלעיל וחתם עליה בפני.

שם מלא של עורך הדין            מס' רישיון                       תאריך              חתימה וחותמת

________________           __________         ________

________________

רוצים לקבל מידע אודות הפרוייקטים שהולכים להימכר בתכנית מחיר למשתכן? צרו איתנו קשר ונשמח לעזור לכם

 

כתיבת תגובה